7 червня 2018 року – затверджені перші проекти, що фінансуються за Програмою, обраною Спільним Моніторинговим Комітетом
24-25 квітня 2018 року представниками національних та регіональних влад Угорщини, Словаччини, Румунії та України, членами Об’єднаного моніторингового комітету (СМК) були відібрані для фінансування на другому засіданні СМК, яке відбулося у Кошице, Словаччина, п’ять великих інфраструктурних проектів на загальну суму 22 млн. євро. Одним з учасників переможців у проекті під назвою «Дороги до здорових лісів: стійкі, адаптивні, різноманітні та сталі ліси у прикордонних регіонах України та Словаччини» став ДП «Вигодський лісгосп».
Проблема поганої прохідності лісових доріг, одна з найгостріших і тяжко розв’язуваних і створює стримуючий вплив на розвиток економіки країни і регіону в цілому. Адже погано організована система транспортного сполучення обумовлює низький рівень вантажоперевезень і відповідно, робить негативний вплив на темпи зростання обсягів виробництва в лісовій галузі ...
У країнах Європейського Союзу з цією проблемою навчилися справлятися за рахунок ефективного впровадження в будівництво лісових доріг нових інноваційних матеріалів і технологій. В Україні, яка на світовому ринку виступає в ролі постачальника лісопродукції (пиломатеріали, брикети паливні, євро дошка та інше) потрібно швидкими темпами ліквідувати відставання в цій важливій сфері і з кожним роком все більше і більше будувати якісні внутрішні комунікації, зокрема лісові дороги, які дадуть можливість удосконалювати способи вивезення лісу-кругляка з місця його вирубки.
Ця проблема дуже актуальна і для ДП «Вигодський лісгосп», зокрема, для вивезення лісу з важкодоступних лісових масивів, для того щоб збільшити обсяги надходження податків до Державної і місцевих скарбниць, доводиться створювати просту і найменш витратну логістику лісового господарства. Можливість ефективної розробки важкодоступних лісових ділянок, тут прямо залежить від наявності надійних автодоріг в гірській місцевості. Крім того, важливо, щоб якість використовуваних лісових доріг зберігалося протягом багатьох років, навіть при великому транспортному навантаженні (вага лісовоза з лісом приблизно 20 т). А також те, щоб лісові дороги були доступні для експлуатації незалежно від будь-якої пори року.
24-25 квітня 2018 року в Кошице (Словаччина) прийняли рішення про виділення європейського гранту, який буде використаний для будівництва і розвитку інфраструктури лісових доріг. Цей європейський проект був запущений в 2017 році. Проект має на меті сприяти інноваційній співпраці між країнами Європейського Союзу (ЄС) і країнами Східного партнерства та ефективно використовувати існуючі можливості такої співпраці. Така схема грантів (2017) призначена для посилення партнерських відносин у сфері інноваційної діяльності в рамках цього проекту.
ДП «Вигодський лісгосп» почав будувати лісові дороги ще в 2008 році. В даний час на дорожній лісовій карті лісгоспу близько 140,5 км лісових доріг, які поряд з лісогосподарськими функціями грають і велике соціальне значення для гірських і високогірних населених пунктів Долинського району. Нові лісові дроги, які плануються побудувати в найближчому майбутньому - Людвиківське лісництво урочища «Городище» - 3,8 км, «Пустий Горб» - 4 км, Свічівське і Бескидське лісництва з будівництвом трьох мостів та підпірної стінки із габіонів довжиною 84 м вздовж ріки Свіча, 11 дерев’яних перепадів в руслі ріки, дві лісові автомобільні дороги в напрямку урочища «Тисовий» протяжністю 7 км, протипожежна водойма площею дзеркала води 0,56 га . Також передбачено рекультивацію трелювальних волоків загальною протяжністю 4 км.
Будівництво запроектованих споруд дозволить забезпечити створення умов для поступового переходу на переважно вибіркові методи рубок; транспортного забезпечення лісогосподарських робіт з відновлення охорони та захисту лісу, а також виконання лісозаготівельних робіт із застосуванням сучасних систем лісозаготівельних машин і природозберігаючих технологій лісозаготівель; оптимізацію лісотранспортної мережі; суттєве зменшення кількості трелювальних волоків, зниження обсягів ерозійних процесів, влаштування в лісовому фонді малих гідротехнічних споруд для накопичення води та регулювання її стоку, а також з метою укріплення берегів рік.
Будівництво лісової дороги - це непросте завдання, вирішення якої потребує спеціальних навичок і відповідної кваліфікації. Тепер задача, яка стоїть перед керівництвом лісгоспу - знайти фірму-виконавця на здійснення таких робіт, щоб якісно і в повному обсязі освоїти гроші Європейського Союзу на це відповідальне завдання – будівництво лісових доріг в гірській місцевості в максимально стиснені терміни і з відповідною якістю.
|